اینترنت ابزاری در خدمت ترویج فحشای مجازی! [RB:Rozblog_Dynamic_Code]

درحال بارگذاری ....
به سرباز گمنام خوش آمدید.وارد یا عضو شوید کاربرگرامی شما اکنون در مسیر زیر قرار دارید : اینترنت ابزاری در خدمت ترویج فحشای مجازی!

اینترنت ابزاری در خدمت ترویج فحشای مجازی!

تاریخ ارسال پست:
دو شنبه 9 مرداد 1391
نویسنده:
بنده خدا
تعداد بازدید:
124

اینترنت ابزاری در خدمت ترویج فحشای مجازی!

اینترنت ابزاری کارآمد درخدمت بشریت
با توجه به رشد چشمگیر ارتباطات و تبادل اطلاعات  در فضای سایبری و به لطف اینترنت ، البته به قول علمای ارتباطات دهکده جهانی، این ابزار رفته رفته در بین آحاد مردم جا خوش کرده و جزئی از زندگی آنها شده است. البته از حق نباید گذشت که استفاده از این ابزار کارامد تأثیرات مثبتی در زندگی امروز جامعه گذاشته است.
امروزه کمتر کسی را می‌توان یافت که با نحوه کار با اینترنت آشنا نباشد. از ثبت نام دانشگاه و مراکز آموزش عالی گرفته تا سایت‌های اطلاع رسانی و انواع خدمات بانکی و فروشگاه‌های اینترنتی تا پرداخت قبوض رنگارنگ و از این دست موارد دیگر در این دهکده پیشرفته جهانی صورت می پذیرد و به مثابه ابر باران زا بر زندگی مردم سایه افکنده و گوئی راه گریزی هم از آن متصور نیست.
ارتباط نوشتاری و فرهنگ چت‌کردن
اینترنت کارکردهای مختلفی دارد، یکی از کارکردهای این ابزار ارتباطی، گفتگو (چت کردن)در اتاق‌های چت می‌باشد. البته ارتباط نوشتاری یا همان چت فی نفسه  خود دچار اشکال نیست ، به طور مثال افراد در این فضا با هم صحبت، بحث و تبادل نظر می‌کنند، شرکت‌های تجاری ،خدماتی و اقتصادی از این طریق با بازار و مشتریان خود ارتباط برقرار می‌کنند.
دوستان با این روش از حال هم با خبر می شوند. مراکز آموزش عالی مجازی از این طریق با دانشجویان و اساتید ارتباط می گیرند و از این دست موارد و مسائل که در اطرفمان وجوددارد را می‌توان از کارکردهای آن عنوان کرد .
اما از آنجا که پیشرفت علم و فناوری همیشه یک سویه نیست و مانند شمشیر دو دم عمل می کند؛ متاسفانه اتاق های چت کاربری های دیگری به غیر از این استفاده های بهینه پیدا کرده است.
اتاق گفتگو یا سالن بورس خدمات جنسی!
در این مکان‌ها دنیا رنگ دیگریست.از شیر مرغ تا جان آدمیزاد که نقل محفل عجیب ترین گفت و شنودهاست، دقیقا اینجا پیدا می‌شود . هر آنچه ازحرف و خواسته ای که به خاطر محدودیت و رعایت حریم ها در دنیای واقعی نمی‌توان زد و شنید در اینجا می‌توان به راحتی و بدون استرس و ترس به زبان نوشتاری در آورد و به مخاطب یا کاربر مقابل عرضه کرد .متأسفانه بیان مسائل قبیح جنسی از پر رونق ترین خواسته ها ی کاربران این گونه اتاق ها است. تن فروشی اینترنتی در بین دختران جوان در این اتاق فحشای مجازی از همه کالاهای شنیداری و نوشتاری داغ تر است .

عرصه دنیای مجازی پل  معلق ارتباط با دنیای واقعی
البته این تمام ماجرا نیست چون این ارتباط گاهی به دنیای واقعی هم کشیده می‌شود و هستند؛ دختران جوانی که در عرصه مجازی مشتری خود را پیدا کرده و در دنیای واقعی با تعیین وقت ملاقات و در ازای پرداخت مبالغی...
 این افراد بین 20 تا 30سال سن دارند و گاهی این رقم تا 18سال و بعضا کمتر هم می رسد! البته ناگفته نماند به غیر از اتاق های چت صفحات اجتماعی(فیس بوک) هم این روند را در بین خودشان دارند که شکلی کاملا شبیه به  روند  اتاق چت  را با عرضه کردن شرافت به ازای مبلغی پول دارد .
خواستگاه اولیه روسپیگری مجازی
قدمت تن فروشی و یا فحشا اینترنتی که در بین جامعه ایرانی باب شده زیاد نیست و این موضوع در واقع هسته های اولیه آن در سایت یاهو 360 پایه گذاری شد. بعد از آن و با گسترش روز افزون استفاده از صفحات اجتماعی مانند توئیتر و فیس بوک در میان جوانان ایرانی، این پدیده ننگین وارد فضای سایبر نیز شد و در پی رشد فناوری های روز این موضوع و این فعالیت شوم هم پا به پای فناوری و توسعه تکنولوژی در این فضا همراه و همگام شده و به راحتی طی طریق می کند.
هشدار جدیست! برخورد فرهنگی یا سلبی؟
در این بین اما نقش نهادهای فرهنگی به عنوان متولیان حفظ ، احیا و بسط ارزش های فرهنگی و اجتماعی برای ارائه راه حل مناسب به جهت گذار از این چالش که متاسفانه سبب پدید آمدن صحنه های زشت در این گونه فضاها است خالی ست.نقشی که به نظر می رسد با اعمال فیلترینگ ، اخطار ، ارعاب و تهدید راه به جائی نخواهد برد و می بایست به دنبال راه حل یا راهکارهای دیگر بود.
گواه این مدعا گشت و گذاری هر چند سطحی در اینگونه مکان های مجازی است تا بتوان ارزیابی کرد این مسئله چقدر در بین کاربران تاثیر گذاشته و به درون روحشان نفوذ کرده است.
متاسفانه در این مورد هر چه عرضه بیشتر باشد، تقاضا هم بیشتر م یشود! واین خود زنگ خطری جدی برای بیدار شدن نهادهای مسئول از خواب غفلت و تجویز نسخه درمانی مناسب برای این بیماری مسری است.
نظر به اینکه هرم سنی جمعیت ایران را  اغلب جوانان تشکیل می دهند و این موضوع که جامعه جوان ایران در معرض اینگونه مخاطرات قرار دارد مستلزم تبیین یک سیستم برنامه ریزی منسجم و دقیقی است که خلاهای موجود را از بین ببرد و یا کاهش دهد. خلا هائی که اگر به موقع پرنشود خود باعث بروز شکاف هائی عمیق در لایه های مختلف جامعه می شود که دیگر به این سادگ یها قابل ترمیم نیست.
ناگفته نماند منظور از برنامه ریزی  و مدیریت این چالش جدی فقط فرهنگی نیست؛ بلکه در کنار راهبردهای فرهنگی برخوردهای سلبی و قضائی با خاطیان هم می بایست در دستور کار نهادهای متولی قرا ربگیرد.

بالاخره در نص صریح قانون مجازات اسلامی به این موضوع که انتشار و گسترش فحشا و مصداق های آن جرم تلقی می شود؛ اشاره شده که می بایست با گسترش دهندگان این امر برخورد جدی هم صورت پذیرد. باتوجه به اینکه مدل حکومتی نظام ارزشی ما مبتنی بر آموزه های شرع مبین اسلام است و جوانان به عنوان سربازان این نظام ارزشی محسوب می شوند جا دارد که مسئولان و مدیران تصمیم گیر در امر جوانان برای تربیت و پرورش و آینده این جوانان که نسل فردای انقلاب هستند از هیچ کوششی دریغ نکنند تا  هر روز شاهد پیشرفت و اعتلای ایران اسلامی که همانا خواست به جای مقام معظم رهبری، مردم فهیم ایران و جز اهداف عالی انقلاب اسلامی است باشیم و دیگر شاهد این گونه ناهنجاری ها که شایسته و بایسته، ام القرای جهان اسلام نباشیم.

علیرضا مالمیر - نویسنده و کارشناس طنین یاس



مطالب مرتبط
نظرات این مطلب
بنت الهدي میگه :


بيا اي محرم رازم، تو بودي شوق پروازم
شده نام تو آوازم، چه سازم با دلِ زهرا
ز داغت خون جگر گشتم، ببين بي بال و پر گشتم
چو از قبر تو بر گشتم، دگر شد يارِ من غم‌ها
به روز بي كسي من، تو تنها ياورم بودي
كنون مديون تو هستم، برم نامت به هر نجوا
بيا بنگر به زهرايت، كه با دستش ز روي من
بگيرد خاك و خاكستر، ز سوز دل كند غوغا
همه هستي من بودي، كه رفتي آخر از دستم
من از اين غصه بشكستم، شدم تنها تر از تنها

وفات همسررسول (ص)ومادرياس(ع) تسليت باد

برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: